Turen gör humöret

Gud igår + imorse va väärsta otursdagen för mig, "tappade" (?) bort min pendelkort på ett värde av ca 1800 kr, lyckligtvis varade bara i en månad till om man ska se det positiva, fick cykla fram o tillbaka imorse för att kunna köpa ett nytt pendelkort, dvs att jag gick upp typ 5.30 :O MEN nu i eftermiddags så visar det sig att jag fick lite oväntade inkomster ändå :D så det ska nog bli en helt ok sommar ändå hihi! ;)
HOPPAS jag, jag lyckas ju alltid ha otur med mig så jag är  van att leva med det. Men när oturen ibland vänder blir jag så mkt gladare!

Och btw, what's up med alla "lagmän" typ? Ibland känns d som att man lever i ett jävla polissamhälle typ som idag. Jag satt och dagdrömde på tåget hem från jobb och så kmr d tullarbetare och dom ska såklart tulla mig, visst jag vet ju att jag inte har gjort ngt fel så det e ju lugnt men samtidigt blir jag så himla nervös i sånna situationer (fegis :P), men vafan man känner sig liksom pressad.
Kanske är det främst pga att många auktoriteter inom sånna här yrken ibland tänjer lite på sina gränser, kan jag tycka iallafall... Dom brukar ju ställa en massa frågor och vissa är helt sjuka och framförallt meningslösa!! Idag fick jag t ex frågan "tvättar du dina arbetskläder varje dag?!" HERREGUD vad har det med saken o göra om jag nu skulle smuggla knark!! Jag blir lite pissed på sånt.
Och såklart handlar det också om attityden dom bemöter en med, jag har iallafall nästan alltid bara råkat ut för översittare eller ögontjänare när jag hamnar i en sån situation - but that's just my own experience.
Man ska ju inte dra alla över en kam, absolut inte, men trots allt får jag ofta intrycket av att just människor som arbetar inom polisen, tullen, väktare, rättssystemet osv. utnyttjar sin "makt" för att verka lite överlägsna. Samtidigt som de slösar resurser, som tid o pengar på att ställa HEEEELT meningslösa frågor. Klart att man måste undersöka många människor ibland men gör det då förfan på ett effektivt sätt, om inte bara för dig själv - men för samhället!

So since I'm not your everything,
How about I'll be nothing at all to you?
Baby I won't shed a tear for you
I won't lose a wink of sleep
'Cause the truth of the matter is -
Replacing you is so easy...


jag försöker båda låta och se smart ut, dagens skämt höh :P
Godkväll till alla därute v

Kommentarer
Postat av: Alina

Godmorgon! Hoppas du får en bra dag! =)

2009-07-01 @ 14:15:23
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0